Godziny otwarcia: Pn-Pt: 8:00 - 17:00 Sobota: 8:00 - 13:00
SZUKAJ PO NR VIN Nieprawidłowy VIN.
  1. « Wróc do  Sklep motoryzacyjny M-parts
  2. « Wróc do  Blog
  3. Skoki obrotów w aucie - co trzeba sprawdzić?

Skoki obrotów w aucie - co trzeba sprawdzić?

Chociaż wrzuciłeś bieg "na luz" w czasie postoju, to jednak Twój pojazd dziwnie pracuje? Pojawiają się skoki obrotów (zwiększają się i zmniejszają na zmianę), a Ty nie wiesz jaka jest tego przyczyna i co z tym zrobić? Ten artykuł przybliży Cię do znalezienia odpowiedzi. Co stało się z jednostką napędową?

Skoki obrotów w aucie - co trzeba sprawdzić?

Im szybciej zareagujesz na falujące obroty silnika, tym lepiej. Usunięcie przyczyn nie musi wiązać się od razu z wysokimi kosztami, ale ignorowanie problemu i stopniowe pogarszanie się stanu auta - już tak. Poniżej przedstawiamy elementy, które musisz sprawdzić, żeby ocenić sytuację i przywrócić autu pełną sprawność (oraz niezawodność!) na drodze. 

Stan kabli

Sprawdź przewody elektryczne i podciśnieniowe, przyjrzyj się kablom, świecom zapłonowym i cewkom. A może to kolektor ssący uległ rozszczelnieniu? Każda nieszczelność sprawia, że do jednostki napędowej przedostaje się powietrze. Właśnie to może być przyczyną nierównej pracy silnika.

Przepustnica

Eksploatacja samochodu po latach może przyczynić się do osadzania grubej warstwy brudu na przepustnicy i w konsekwencji - uniemożliwić jej poprawne działanie. Oczywiście nie oznacza to od razu konieczności wymiany przepustnicy. Wystarczy regularne czyszczenie jej wnętrza przy zastosowaniu specjalnego preparatu do usuwania zanieczyszczeń z układów paliwowych lub benzyny ekstrakcyjnej. W internetowym sklepie M-parts znajdziesz wiele wysokiej jakości środków chemicznych, które pomagających w utrzymaniu pojazdu we właściwym stanie. 

Silnik krokowy

Przepustnica wyczyszczona, a skoki obrotów w aucie nadal się pojawiają? Zanieczyszczony może okazać się silniczek krokowy, odpowiadający za sterowanie obrotami na biegu jałowym. Wyczyść styki przewodów lub wtyczkę, a jeśli to nie pomoże - zgłoś się do specjalisty na wymianę lub naprawę silnika krokowego. Skoki obrotów mogą być wywołane jego przepaleniem. 

Komputer 

Zmniejszające i zwiększające się obroty silnika mogą być wywołane także awarią czujników odpowiadających za prawidłową pracę auta. Należą do nich na przykład: sonda lambda i czujniki: temperatury zasysanego powietrza, położenia przepustnicy lub położenia wału korbowego. To szczególnie widoczne w przypadku młodszych samochodów. Zepsucie czujników spowoduje zaświecenie kontrolek check engine, ale lekkie zaburzenie pracy czujników przyczyni się do przesyłania nieprawidłowych danych. Informacje otrzymywane przez komputer będą wprowadzały w błąd. To właśnie może być przyczyną skoków obrotów. W diagnostyce pomoże podłączenie pojazdu do profesjonalnego testera diagnostycznego. 

Nie lekceważ falujących obrotów, ponieważ stan samochodu może się pogarszać - niewykluczone, że dojdzie wtedy do przegrzania jednostki napędowej lub wypalenia dziury w tłoku. Skorzystaj ze wsparcia specjalistów, a unikniesz kumulacji usterek i wydatków rzędu kilku lub nawet kilkunastu tysięcy złotych.